GU signs a cooperation protocol with the Arab Organization for Industrialization.

Galala University received Lieutenant-General Abdel Moneim Al-Terras, President of the Arab Organization for Industrialization accompanied by a delegation from the Organization on Thursday, February 10th, 2022 to sign a cooperation protocol between GU and the Arab Organization for Industrialization.

Lieutenant-General Abdel Moneim Al-Terras, President of the Arab Organization for Industrialization, stated that Galala University, this enormous educational institution, which was established in this distinguished location on the Red Sea in the new city of Galala, will be the ideal partner to collaborate with especially in the area of scientific research. He added that the Organization is keen to link the industry with science and research centers to achieve sustainability in the industry. “The industry needs scientific research, which is what the Arab Organization seeks to achieve through this protocol with the University of Galala”, said Lieutenant-General Al-Terras

Prof. Dr. Ashraf Haider Ghaleb, GU Acting President, added that one of the major goals of Galala University since its inauguration last year, includes linking industry with academia and providing our students with internships while preparing them for the job market soon after their graduation. Dr. Ashraf added that through international partnerships held by Galala University with international universities such as Arizona State University, Hiroshima University of Japan, and the Texas International Education Consortium, Galala University will be able to prepare a different generation of graduates who are able to compete locally, regionally and globally. Galala University also seeks to reach international rankings through scientific research during the next three years.

Moreover, Prof. Dr. Ashraf stated that the field of engineering and artificial intelligence at Galala University is one of the distinguished fields at the university equipped with the latest laboratories, state-of-the-art facilities, and exceptional faculty of Egyptian and foreign professors. He explained that through this protocol, the industry will join the educational institution through reputable factories such as the Arab Organization for Industrialization, which will benefit the students during their learning process.

توقيع بروتوكول تعاون مشترك بين جامعة الجلالة والهيئة العربية للتصنيع.

استقبلت جامعة الجلالة يوم الخميس 10 فبراير 2022 وفداً من الهيئة العربية للتصنيع متمثل في السيد الفريق عبد المنعم التراس، رئيس الهيئة العربية للتصنيع، والسيد المهندس/ عبد الرحمن عبد العظيم عثمان، مدير عام الهيئة والسيد المهندس/ أشرف خليل، رئيس قطاع الموارد البشرية والسيد الدكتور/ حسام بدران، مستشار مدير عام الهيئة للبحوث وعدد من مهندسي الهيئة.

وكان في استقبالهم الأستاذ الدكتور أشرف حيدر غالب، القائم بأعمال رئيس جامعة الجلالة والأستاذ الدكتور محمد الشناوي، نائب رئيس الجامعة للتعاون الدولي وخدمة المجتمع وتنمية البيئة وبعض من ممثلي أعضاء هيئة التدريس وذلك لتوقيع بروتوكول تعاون مشترك.

أعرب السيد الفريق عبد المنعم التراس، رئيس الهيئة العربية للتصنيع عن شعوره بالفخر لوجود هذا الصرح التعليمي الهائل الذي لم يكن له وجود من عامين ماضيين ولكن بالعزيمة والإصرار تحقق الحلم وتم إنشاء جامعة الجلالة في هذا الموقع المتميز علي البحر الأحمر في مدينة الجلالة الجديدة. وأضاف أن الهيئة حريصة على ربط الصناعة بالعلم والمراكز البحثية لتحقيق الاستدامة في الصناعة. فالصناعة بحاجة الي الابحاث العلمية وهو ما تسعي الهيئة العربية الي تحقيقه من خلال هذا البروتوكول مع جامعة الجلالة.

استهل الأستاذ الدكتور أشرف حيدر غالب اللقاء بالترحيب بالسادة الضيوف وأعرب عن سعادته بهذا الاجتماع الذي يعد نواة للتعاون المشترك لربط الصناعة مع التعليم وذلك من خلال توفير فرص التدريب والعمل لطلاب الجامعة. وأشار من خلال عرض توضيحي الي أهداف جامعة الجلالة منذ بدايتها في العام الماضي ومنها تحقيق الطفرة التعليمية في التعليم العالي وربط الصناعة مع الدراسة حتى نبدأ في تنفيذ احد محاور خطة 2030 وهي الإنتاج وليس الاستيراد. وأضاف الدكتور أشرف أنه من خلال الشراكات الدولية التي عقدتها جامعة الجلالة مع كبري الجامعات العالمية مثل جامعة أريزونا ستيت الأمريكية وجامعة هيروشيما اليابانية واتحاد تكساس الدولي للتعليم، ستستطيع جامعة الجلالة اعداد جيل مختلف من الخريجين القادرين على المنافسة محلياً وإقليمياً وعالمياً. كذلك تسعى جامعة الجلالة الى الوصول الي التصنيف العالمي من خلال البحث العلمي مع صدور قرار جمهوري بإنشاء أكاديمية للعلوم داخل الجامعة ووضع الجامعة على المنصة العالمية خلال الثلاث سنوات القادمة.

وأضاف الدكتور أشرف أن مجال الهندسة والذكاء الاصطناعي بجامعة الجلالة من المجالات المميزة على مستوي الجامعات لما تمتلكه الجامعة من معامل على أحدث طراز وأجهزة حديثة وهيئة تدريس مميزة من الأساتذة المصريين والأجانب. وأوضح أنه من خلال هذا البروتوكول ستدخل الصناعة داخل المؤسسة التعليمية من خلال المصانع العريقة مثل الهيئة العربية للتصنيع التي ستساعد الطالب في ريادة الأعمال وخدمة الدولة.

وأشار الدكتور أشرف حيدر غالب أن جامعة الجلالة قد حققت الكثير خلال عام واحد منذ افتتاحها العام الماضي حيث بدأت ب1300 طالب العام الماضي بلغوا 2700 طالب هذا العام. وقامت بتوقيع العديد من الشراكات الدولية وعدد من البروتوكولات المحلية لبناء كوادر لخدمة المجتمع.

هذا وقام الأستاذ الدكتور أشرف حيدر غالب بتبادل الدروع التذكارية مع السيد الفريق عبد المنعم التراس بعد الانتهاء من توقيع برتوكول التعاون بين الطرفين. وقام الدكتور أشرف باصطحاب الوفد لتفقد مبني القطاع الهندسي والاطلاع علي امكانياته المتطورة وما يقدمه للطلاب من معامل وأجهزة علي أحدث مستوى.

If you Have Any Questions Call Us On (010)123-456-7890